الثلاثاء، 11 مارس 2008

انا والاخرى ..


استتحدث عنى ؟!

استقـــــــــول لها انى توجتـــــك ملكا على عــــــرش حيــــــــــــــــــاتى ؟!

ورســـــــمت الدنيا بعيــــــونك وراحـــــــتك كانت اعظم امنيـــــــــــــــــاتى

ام ستقـــــــــول غادرة .. وبعد فراقنا صـــــــــارت تضحـــــــك من انــــاتى

باعت ؟! .. اضاعتنى وضاعت ؟ ام نسيت حب الماضى فى لحـــظة وخانت

استكون سعيدا لفراقنا؟! .. ام تتمــــــــنى لو عـــــــــــــــادت ايامـــــــــــنا

وتقـــــــــدر ظـــــــروف مــــــرت كانـــــــــت اقـــــــوى من احـــــــــلامـنا

استطـــــــــــرق عندما تتــــــــــــــذكرنى ؟ حتى تغـــــــــــــــار هـــــى منى

ام تنسى ذكــــــــــــــــراى كأنى .. كنت اكبـــــــــــــــر غلطــــــــات حــياتك

وتظـــــــــــــــــــهر كبرك وعنــــــــادك .. وتذكر انى لم اخطر مرة ببـــــالك

ظللت افكر وافكر ولكن ..

برغـــــــــــــــــــم كل افتراضــــــــــــاتى .. ستظــــــل ذكراك تعطر اوقــاتى

واملى ان تعـــــــــــــــــوضك هى عنـــى .. وتشرق مستـــــــــــــقبلك الاتى

هناك 9 تعليقات:

wael يقول...

العزيزة أيار :
دخلت الموضوع وقرأته بعناية ..
ثم أغمضت عيني وأخذت نفساً عميقاً من أنفي ..
ولكن ..
وصلت إلى رائحة قاسية !!
رائحة نهرب من معناها ..
هذه الرائحة يا عزيزتي هي : الغيرة !!
ما أقساها ..
ما ألعنها ..

الغيرة ..
النيران التي تنهش نفوسنا بلا رحمة ..
اللهيب الذي يولد في داخلنا .. ثم نحترق نحن معه ..


لي تجارب سابقة بالنسبة لموضوع الغيرة هذا ..
ولكني اكتشفت أنني أهول رؤية الأمور بشكل صحيح ..

عارفة يا أيار ..
إن كانت تلك مشاعرك الحقيقية .. فأنتي في ورطة يا عزيزتي ..
أصابتك الغيرة .. ولا مجال للهروب من نفسك .. ستظل الأسئلة تدور في رأسك بلا رحمة ..
هل أحبها أكثر مني ؟؟
هل يفكر في وهي معه ؟؟
هل بدأ يفتقدني ؟؟
هل هي عليه أحن مني له ؟
هل يتبادلا نفس النظرة التي لا تفسير لها بعض أن ينتهيا من الضحك .. والتي كثيراً ما تبادلناها أنا وهو ؟؟


أما إذا كانت من مجرد وحي خيالك ..
فأهلاً بك يا عزيزتي في ركن القوم مرهفي الحس !!
________________________

نسيب بقى الفصحي .. وندخل على العامي ..

إشطة !!

آيار ..
أزيك ؟ وحشتيني يا بنتي !!
إيه الأخبار ؟؟

أيه بكبوكة دي ؟؟
أنا مش فاهم أيه معناها ولا مضمونها ..

أيار ..
بجد عايز أشكرك على التعليقات الجميلة اللي أضفتيها عندي في (عرينتي) ..
واضح أنك فاهماني قوي ..
وواضح أننا متشابهين فكرياً في حاجات معينة ..

مبروك على الأسلوب الجديد ..

بس عايز أقولك على حاجة :
أنشري الكلام زي ما هو ..
مش لازم المـــــــــــــــــــــــــــــــد في الكلام .. عشان يكون شكله حلو ..
الأهم أن يكون مضمونه حلو ..
ومش عشان أنتي (بنوتة) تكتبي الكلام ملون بالطريقة دي .. في ناس عواجيز زي حالاتي تعبوا على ما عرفوا يقروا اللي مكتوب .. (وبعدين يا أيار حد يكتب باللون الأصفر برضة ؟؟ اللون ده جاب لي آلام شنيعة في مفاصل عيني) ..

________________________

على فكرة :
أنا كمان شوية حروح أجري ورا تعليقاتك اللي عاملة زي الفراشة ، بتطير من موضوع لموضوع .. وححاول أرد على كل تعليق ليكي ..

تحياتي ..
آذار عمر ..


يوووووووووووووووووه .. قصدي :
وائل عمر (وش أحمر من الكسوف ، بس عينيه كلها شقاوة )

ayar يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
ayar يقول...

احم احم .. الو الو المايك معايا .. العزيز وائل .. بداية ما شعرت به شعور عابر .. عبرت عنه لانه تملكنى ..حتى اتخلص منه وفقط ..وعندما عبرت عنه نجحت فى التخلص منه ..
نسيب بقى موضوع الفصحى وندخل فى العامية ..
انا بخير وسعادة - عقبالك يارب - مدونتى منورة ..
بكبوكة دى يعنى ببكبك كتير - مرادف الرغى يعنى - ودا اسم مؤقت لحد مالاقى اسم يعبر عنى .. ومحدش يدق على الاسماء اللى هاحطها الا لما اقول لكوا خلاص .. وجدتها

اما بالنسبة لتعليقاتى على مدونتك.. اوعى تشكرنى تانى لانى بستمتع بقراية موضوعاتك استمتاع رهيب .. يبقى انا اللى اشكرك..

انا قلت امد فى الكلام علشان يبقى شكله حلو ومنسق .. والالوان دى انا بفنفن مع نفسى مش اكتر ..وبعتذر بشدة على اللون الاصفر وجارى تغييره يافندم .. بس انت لسة شباب ياقمر .. ولا ايه ؟!(وش بيغمز )

wael يقول...

(وش على وجنتيه إحمرار .. وفي عينه شقاوة واضحة)

فضفضة يقول...

حلوة قوى الكلمات دى

حسيتها جدا جدا

ومبروك على المدونة الجديدة وهروح ارد هناك عشان احباط احمد يخف شوية

تحياااااااااااتى

ayar يقول...

فضفضة : اهلا بيكى ضيفة عزيزة وغالية على قلبى ياقمر .. مستنية ردودك الجميلة ..

غير معرف يقول...

عظمة على عظمة
تعبيراتك حلوة اوى

aymanhandsa يقول...

الله عليك ..... تسلم رجليك
لا سورى مش للموضوع ده التانى ماتش
الله عليك .....تسلم ايديك
ايه يا جميل الحاجات دى كلها بجد احساسك علا اوى بس ايه الحكاية .....؟

ayar يقول...

نونوش ميرسى ياقمر اى خدمة ..
ايمن : حكاية ايه ؟!!!!